5 krokov k úspešným priamym rezerváciám

Jedno miesto - množstvo informácií. Aktuálne novinky, postrehy, nápady od nás i zo sveta, tipy a skúsenosti.

5 krokov k úspešným priamym rezerváciám

Kategórie: Web, Priame rezervácie
0 komentárov
Ako zvysit priame rezervacie

Pri pravidelných stretnutiach s hoteliermi počúvame často sťažnosti na neustály pokles priamych rezervácií a rast rezervácií cez distribučné kanály – predovšetkým cez booking.com. Existuje niekoľko príkladov hotelov s veľkou marketingovou kampaňou, ale veľmi zlými  stránkami, iné hotely zas disponujú fantastickou webovou stránkou, ale hroznou skúsenosťou s rezervačným systémom, a našli by sme toho oveľa viac. Musíme prijať skutočnosť, že žijeme v ére mobilov a smartphonov, preto je veľmi dôležité, aby vaše webové stránky boli optimalizované pre mobily, tablety, desktopy.

Keď sa pozrieme na hotelové web stránky, tak skoro na každej sa nachádza banner „Online rezervácia“. Po zadaní termínu príchodu a odchodu, počtu osôb nastáva nemilé prekvapenie, keď z online rezervácie sa stane online dopytový formulár. V tejto fáze ste povinný zadať všetky relevantné údaje a čakať, kedy vás budú z hotela kontaktovať, či majú voľné ubytovacie kapacity. Bohužiaľ hlavne mladšia generácia, ktorá je zvyknutá cestovať a veľmi flexibilne meniť svoje cestovné plány (či už z pracovných alebo súkromných dôvodov), nechce čakať na telefonát alebo e-mail z hotela či má „booknuté“ ubytovanie alebo nie. Veľa krát sa stáva, že neskôr večer po 21 hod. chceme zarezervovať ubytovanie na dovolenku alebo služobnú cestu a chceme mať ihneď informáciu o rezervácii. Nemáme chuť ani záujem čakať minimálne do ďalšieho dňa na odpoveď.

Ak chcete zvýšiť priame rezervácie vyskúšajte nasledovné tipy:

1. Optimalizujte svoju online prítomnosť

Vaše webové stránky by mali byť vo vyhľadávačoch okamžite viditeľné bez potreby scrollovania smerom nadol. Ak tomu tak nie je, je to dôkaz toho, že nerobíte všetko pre to, aby ste získali čo najviac priamych rezervácií. Je zlým znamením, keď pri hľadaní vášho hotela sú na Top pozíciách distribučné kanály a cestovné kancelárie s ponukou vášho hotela. Dostať sa na vrchol pri organickom hľadaní niečo stojí, ale investícia sa vráti späť formou priamych rezervácii bez nutnosti platenia provízií!

2. Optimalizácia rýchlosti

47% klientov očakáva, že webové stránky sa načítajú do 2 sekúnd alebo menej. Aj 1 sekundové oneskorenie môže mať za následok zníženie počtu konverzií o 7 % (Zdroj: Google). Vedeli ste, že zadaním vašej web stránky do „Google PageSpeed Insights“ môžete vidieť svoje skóre zadarmo?  Ak máte skóre menej ako 85 zo 100 (dosahuje viac ako 90% internetových stránok v tejto oblasti), je potrebné vykonať zmeny veľmi rýchlo! Upozorňujeme, že Google je taký priateľský a zároveň zadarmo odporučí, čo je potrebné urobiť pre zlepšenie rýchlosti vášho webu.

3. Exkluzívna ponuka

Webové stránky s exkluzívnou ponukou sú perfektným lákadlom pre potenciálnych zákazníkov pre priamu rezerváciu priamo z vášho webu. Tieto ponuky môžu obsahovať jedinečné ceny alebo balíky, ktoré nenájdu klienti nikde inde, prípadne majú šancu ich využiť len obmedzený čas. Je vhodné ponúkať špeciálne propagačné akcie (pre určitú cieľovú skupinu, zamerané na ročné obdobie,…). Je dôležité propagovať tieto exkluzívne balíčky pre zvýšenie povedomia a zabezpečiť, aby zákazníci navštívili vaše webové stránky i opakovane.

4. Zlepšiť tie stránky, kde klient robí nákupné rozhodnutia

Použijeme štúdiu, ktorá bola vykonaná na hoteloch po celom svete na určenie toho, z ktorej stránky hotelového webu klienti robia nákupné rozhodnutia, resp. z ktorej stránky klient smeruje priamo do rezervačného systému. Rozdelenie je takéto:

Homepage: 55%

Špeciálne ponuky: 18%

Fotogaléria: 18%

Ubytovanie:  9% Na základe vyššie uvedených údajov skúste skontrolovať každú jednu z týchto stránok a uistite sa, že je z nich užívateľsky jednoduchý a komfortný prístup do rezervačného systému.

 5. Uistite sa, že rezervačný systém je responzívny

Responzívne webové stránky sú už nevyhnutnosťou. To znamená, že mal by byť teoreticky aj váš responzívny rezervačný systém. Ak nemáte responzívny rezervačný systém, to znamená, že nie ste pripravení pre používanie rezervačného systému v smartphonoch alebo tabletoch. Čoho výsledkom je,  že nie ste pripravení pre dnešný typ cestovateľov.

A čo z toho všetkého vyplýva ? Odpovede na mnohé z vašich problémov a nejasností okolo priamych rezervácií môžu byť vyriešené už dnes.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Chcete dostávať rady a tipy ako zlepšiť marketing, zvýšiť priame rezervácie a zabezpečiť si lojálnych klientov? Prihláste sa na odber nášho newslettra