Erdo blog

Množstvo informácií, aktuálne novinky, postrehy, odporúčania, nápady od nás i zo sveta, tipy a skúsenosti.

9 tipov na zvýšenie priamych rezervácií

0 komentárov
Hotelový marketing

Sme presvedčení, že si uvedomujete, aké sú priame rezervácie pre váš hotel dôležité. Preto sme pre vás na základe našich skúseností pripravili niekoľko tipov, ako úspešne zvýšiť ich počet.

Prvoradou úlohou je vytvoriť si stratégiu za účelom zvýšenia počtu priamych rezervácií. Uvažovali ste už nad tým, ako získať viac priamych rezervácií a to aj napriek tomu, že hoteliéri investujú do marketingu a SEO aktivít.

V podstate neexistuje žiadny jednoznačný spôsob, ako výrazne zvýšiť počet priamych rezervácií vo vašom hoteli. Zvýšený počet priamych rezervácií je výsledkom viacerých aktivít zameraných na tento cieľ.

Najdôležitejšie je dosiahnuť citlivú rovnováhu medzi vašou stratégiou OTA a stratégiou priamych rezervácií vášho hotela. Dôvodom je skutočnosť, že mnohí potenciálni hostia prichádzajú na vaše webové stránky po objavení vášho hotela práve prostredníctvom OTA platformy. Prezradíme vám zopár trikov, ktoré vám pomôžu priamo prilákať viac hostí.

1. Využite silu optimalizovanej webovej stránky vášho hotela

Ak hovoríme o zvýšení počtu priamych rezervácií, hlavnú úlohu zohráva webová stránka vášho hotela. Aby dokázala prilákať maximálne množstvo návštevníkov, musí disponovať silnou digitálnou identitou. Webová stránka vášho hotela by mala byť vizuálne atraktívna, jednoducho ovládateľná a predovšetkým užívateľsky príjemná.

Mala by byť správne optimalizovaná pre vyhľadávače. To ju robí vo vyhľadávačoch viditeľnou, čo následne priláka viac návštevníkov. Aby ste dosiahli stálu návštevnosť, dôležité je použitie relevantného obsahu na vašich webových stránkach. Na webovej stránke by mali byť implementované funkcie vo viacerých jazykoch a vo viacerých menách. Ponúknite návštevníkom vašej webovej stránky „Záruku najlepšej sadzby“ pri priamej rezervácii. A nezabudnite ich uistiť, že táto sadzba je skutočne najvýhodnejšia.

Hotelový marketing

Dôležité je, aby webové stránky vášho hotela boli responzívne s mobilnými zariadeniami. Do úvahy treba brať skutočnosť, že počet priamych rezervácií prichádzajúcich z mobilných zariadení sa medziročne stále zvyšuje.

Uistite sa, že načítanie vašich webových stránok netrvá dlho. Spoločnosť Tnooz uvádza, že až 32% rezervácií, ktoré mohli byť zrealizované prostredníctvom mobilných zariadení, sa neuskutočnilo z dôvodu pomalého načítania webovej stránky hotela. A až približne 30% potenciálnych klientov odstúpi od transakcie v dôsledku zlej responzibility mobilného zariadenia. To všetko by mohlo viesť až k 10 % zníženiu počtu priamych konverzií.

2. Integrujte Booking Engine

Integrácia vášho booking engine, resp. online rezervačného systému na webovú stránku hotela umožní návštevníkom vašich webových stránok zobraziť dostupnosť izieb v reálnom čase. Toto je jeden z najjednoduchších spôsobov, ako zvýšiť počet priamych rezervácií. Hostia môžu na základe svojej rezervácie obdržať okamžité potvrdenie priamo z PMS vášho hotela.

Máte tak možnosť ukázať hosťom, že si vážite ich rezerváciu a zvýšite tým v ich očiach dôveryhodnosť vášho hotela. Vyberte si priekopnícky a inovatívny rezervačný systém pre webové stránky hotela, ktorý vám umožní ľahko spravovať a spracovávať rezervácie na webových stránkach vášho hotela a maximalizovať výkonnosť a výnosy.

9 tipov na zvýšenie priamych rezervácií
9 tipov na zvýšenie priamych rezervácií

3. Umožnite hosťom zrealizovať rezerváciu priamo cez Facebook stránky

V dnešnom svete, ktorý je miestom ošiaľu sociálnych médií, zohrávajú platformy ako Facebook, Instagram a ďalšie významnú úlohu pri zvyšovaní povedomia o vašom hoteli po celom svete. Hostia nielenže zdieľajú na Facebooku svoje fotografie a skúsenosti z hotelového pobytu, ale tieto platformy využívajú aj pri rezervácii ubytovania.

Rozhodnite sa pre taký Booking Engine, ktorý bude integrovaný s facebookovou stránkou vášho hotela. Cestovateľom tak pomôžete zarezervovať si pobyt priamo na facebookovej stránke vášho hotela. A navyše môžete získať pozitívne recenzie. A následne tie prilákajú potenciálnych klientov.

Presvedčte sa, akú významnú úlohu zohráva práve Facebook:

  • až 76% cestovateľov tu pravidelne uverejňuje svoje dovolenkové fotografie a recenzie
  • až približne 52% používateľov Facebooku tvrdí, že práve fotografie ich priateľov sú inšpiráciou pre ich dovolenkové plány

4. Zvýšte svoju prítomnosť v metasearch engines

Podľa spoločnosti Trivago až približne 50% všetkých online klientov využíva vyhľadávače na nájdenie ideálneho hotela a tento trend sa má v najbližších rokoch len zvýšiť. Metasearch engines pomáhajú cestovateľom získať dostatok informácií pre zrealizovanie hotelovej rezervácie tým, že im umožnia porovnať cenu hotela uvedenú v rámci niekoľkých OTAs.

Súčasne zobrazujú i cenu uvedenú na webovej stránke hotela. A v tom spočíva ten trik. Promujte sadzby zverejnené na vašom webe prostredníctvom metasearch engine. To motivuje cestovateľov navštíviť webovú stránku vášho hotela a zrealizovať priamu rezerváciu.

5. Zvýšte online reputáciu vášho hotela

Takmer 98% cestovateľov si číta recenzie hotelov a až 80% z nich ich považuje za mimoriadne dôležité pred tým, ako uskutočnia svoju rezerváciu. Dobré recenzie môžu významným spôsobom ovplyvniť rozhodnutie cestovateľa o zrealizovaní rezervácie. A naviac zvýšenie priemerného hodnotenia hotela o jeden bod na päť bodovej stupnici (napr. z 3,8 na 4,8) dokáže zvýšiť u potenciálnych klientov pravdepodobnosť rezervácie hotela až o 13,5%.

Strategické umiestnenie hodnotení na vašich webových stránkach a podpora pozitívnych hodnotení hostí vášho hotela berte preto za prvoradé. Mali by byť viditeľné na všetkých stránkach vášho webu, až pokiaľ návštevník nedokončí celý proces rezervácie.

6. Prilákajte návštevníkov vašej webovej stránky výhodami pri priamej rezervácii

Keď už navštívili zákazníci vašu webovú stránku, poskytnite im čo najviac presvedčivých dôvodov, aby sa rozhodli pre priamu rezerváciu. Uistite ich, že priamou rezerváciou získajú viac výhod a jasne uveďte všetky, na ktoré budú mať nárok.

Marketing pre hotely

Pripravili sme pre vás zopár príkladov, ako na to. „Rezervujte priamo u nás a získajte zľavu 10% na jedlá a nápoje“, „Rezervujte priamo a využite možnosť vyššieho štandardu izby“, atď. Každý chce získať viac a hoteloví hostia nie sú v tomto výnimkou. Podľa spoločnosti Skift až približne 45 % cestovateľov považuje za dôležité ponuky a výhody spojené s priamou rezerváciou.

Marketing pre hotely

Je to celkom jednoduché. Ponúknite väčšiu hodnotu pobytu, ako len to, čo vaši hostia zaplatia. A tí budú nadšení! Inými slovami, dajte svojim hosťom to, čo ušetríte na provízii pre OTA. Odmeňte vašich hostí za priamu rezerváciu vášho hotela. Uvidíte, že to funguje.

Výhody priamej rezervácie môžete na webovej stránke zobraziť pomocou Price check widgetu, ktorý vám pomôže zvýšiť počet priamych rezervácií na vašich webových stránkach až do 40 %! Umožnite zákazníkom porovnať online ceny pomocou jednoduchej a účinnej aplikácie, aby nemali dôvod opustiť vaše webové stránky a dokončili svoju rezerváciu. Klienti si budú istí, že ponúkate tú najlepšiu dostupnú cenu. Kontrola ceny ich privedie k realizácii rezervácie na vašom webe.

7. Ponúknite klientom vernostné programy, aby pocítili rozdiel

Zákaznícka skúsenosť naozaj nie je mýtus! Je to revolúcia, ktorá rýchlo dobýva každý typ podnikania, a to vo všetkých odvetviach. Ponúknuť hotelovému hosťovi dokonalý zážitok je na prvom mieste. Vernostné programy pre hostí sú skvelým spôsobom, ako im dokázať, že ste dôveryhodní a zaujímate sa o nich.

Prostredníctvom vernostných programov motivujte hostí, aby zrealizovali priame rezervácie. Ponúknite im zisk bodov, ktoré môžu jednoducho minúť nielen vo vašom hoteli. Nejedná sa len o skvelú stratégiu na zvýšenie počtu priamych rezervácií hotela, ale i obrovskú výhodu, čo vám pomôže vybudovať dlhodobé vzťahy s vašimi hosťami. Jednoducho povedané, získate si ich lojalitu a tak opakovane ich návštevu.

Skúste sa zamyslieť nad nasledujúcimi štatistikami:

  • náklady na udržanie existujúceho klienta tvoria len 30% nákladov, ktoré sú potrebné na získanie nového klienta
  • existujúci/vracajúci sa hostia s veľkou pravdepodobnosťou vynaložia v čase rezervácie až o 70% prostriedkov viac, lebo sa rozhodnú pre drahšie izby alebo iné doplnkové služby

Aké sú dôvody zrušenia rezervácie:

  • Príliš vysoká cena – 37%
  • Rezervačný proces je príliš dlhý – 13%
  • Klient narazil na technické problémy – 9%

8. Postupujte opatrne v prípade, ak klient nedokončí rezerváciu

Ak potenciálni hostia opustia vašu webovú stránku, sú pravdepodobne stále vo fáze hľadania vhodného hotela. Prejdú takmer celý proces rezervácie, zadajú svoj e-mail a telefónne číslo, ale nestlačia tlačidlo „Rezervovať“ alebo „Zaplatiť“? Ak chcete zvýšiť počet priamych rezervácií vášho hotela, toto by sa vám nemalo stávať.

Zbierajte informácie počas cesty klienta vaším webom. Prispôsobte váš booking engine vašim potrebám tak, aby vám umožnil zachytiť meno potenciálneho klienta, e-mail a prípadne kontaktné telefónne číslo. Pozrite sa bližšie na to, aké izby si pozeral, kým opustil váš web. Napíšte mu alebo zavolajte. Pokúste sa pomôcť, ak sa vyjadrí negatívne o cene izby. Ponúknite mu najlepšiu možnú sadzbu a poraďte mu, ako zrealizovať priamu rezerváciu.

9. Neignorujte vašich OTA hostí

Hoci hostia k vám prichádzajú aj vďaka OTAs, môžete ich premeniť na svojho klienta, aby si pobyt rezervovali priamo. V prvom rade im musíte ponúknuť špičkové služby. Získajte ich osobné údaje, ako je telefónne číslo a e-mail.

Vysvetlite im výhody, ktoré získajú, ak si priamo zarezervujú svoj ďalší pobyt. Ponúknite im v čase ich pobytu stimuly, ako sú zľavy na jedlo a nápoje alebo wellness procedúry. Hostia ocenia i bezplatné vyzdvihnutie a odvoz na letisko.

A nezabudnite ostať s klientami stále v kontakte. I po skončení pobytu. Nepodceňujte pravidelné zasielanie e-mailov. Doprajte klientovi pocit, že sa o neho zaujímate. Skúste navodiť atmosféru najbližšieho nezabudnuteľného pobytu vo vašom hoteli.

10. Zvýšte online reputáciu vášho hotela

9 tipov na zvýšenie priamych rezervácií

Takmer 98% cestovateľov si číta recenzie hotelov a až 80% z nich ich považuje za mimoriadne dôležité pred tým, ako uskutočnia svoju rezerváciu. Dobré recenzie môžu významným spôsobom ovplyvniť rozhodnutie cestovateľa o zrealizovaní rezervácie. A naviac zvýšenie priemerného hodnotenia hotela o jeden bod na päť bodovej stupnici (napr. z 3,8 na 4,8) dokáže zvýšiť u potenciálnych klientov pravdepodobnosť rezervácie hotela až o 13,5%.

Strategické umiestnenie hodnotení na vašich webových stránkach a podpora pozitívnych hodnotení hostí vášho hotela berte preto za prvoradé. Mali by byť viditeľné na všetkých stránkach vášho webu, až pokiaľ návštevník nedokončí celý proces rezervácie.

ZÁVER:
Pripravili sme pre vás len niektoré zo spôsobov, ako pritiahnuť viac priamych rezervácií pre váš hotel. Pravdepodobne už niektoré z nich poznáte. Rozhodne to však nie sú jediné. Postupom času a technologickým pokrokom sa tieto stále vyvíjajú a prispôsobujú.
Snažili sme sa vám sprostredkovať informácie a naše skúsenosti, ktoré by mali byť pre vás v súčasnosti najväčším prínosom. Budeme radi, ak sa s nami podelíte o vaše skúsenosti či postrehy.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Chcete dostávať rady a tipy ako zlepšiť marketing, zvýšiť priame rezervácie a zabezpečiť si lojálnych klientov? Prihláste sa na odber nášho newslettra