erdo blog

Množstvo informácií, aktuálne novinky, postrehy, odporúčania, nápady od nás i zo sveta, tipy a skúsenosti.

Koronavirus a ako zvládnuť súčasnú situáciu

Kategórie: Nezaradené
0 komentárov

Dopad COVID-19 sa prejavil prázdnymi hotelmi a veľkým počtom storien pobytov a rôznych eventov. V rámci celého regiónu väčšina hotelierov bude v dôsledku regionálnych cestovných obmedzení čeliť spomaleniu nových rezervácií. Jednou z reakcií hoteliérov na takýto scenár bude pravdepodobne zníženie sadzieb s cieľom zvýšiť obsadenosť, ale to neodporúčame. Rozsiahle narušenie trhov cestovného ruchu v dôsledku COVID-19 povedie k všeobecnému zníženiu dopytu, čím sa zníži jeho citlivosť na ceny – počas týchto období je menej pravdepodobné, že sa tento dopyt zvýši znížením sadzieb v dôsledku menšieho počtu hostí.

Malo by sa tiež pamätať na to, že zatiaľ čo zníženie cien môže priniesť krátke zvýšenie objemu, môže to viesť aj k dlhodobej bolesti pre akýkoľvek hotel. Hotely, ktoré znižujú svoje ceny vzhľadom na spomalenie trhu, môžu pri zvyšovaní dopytu čeliť problému, ak by chceli zvýšiť svoje ceny. Hoteliéri musia rozumne upraviť ceny a zároveň by mali monitorovať cenové trendy ostatných hotelov.

Kontrola cien

Ak sa rezervácie znížia, hotely by sa mali usilovať o prísnejšiu kontrolu nákladov s cieľom zabezpečiť zdravý peňažný tok. Aj keď šírenie COVID-19 má priamy vplyv na rezervácie takmer všetkých hotelierov, nie je to všetko zlá správa. Táto situácia sa môže využiť ako príležitosť a vhodný čas na školenie svojich zamestnancov, možno konečne nastal čas na generálne upratovanie, opravy a údržbu vašich hotelov a zariadení, na ktoré nie je počas roka dostatok času.

Marketing

Udržujte svoju značku hotela nažive. Namiesto predaja a predajných aktivít vo svojej marketingovej a komunikačnej stratégii ponúkajte rôzne rady, návody a tipy. Vytvoríte si tak dobrú pozíciu na obdobie po koronavíruse. Keď kríza skončí, zákazníci si vás budú pamätať a je väčšia pravdepodobnosť, že si práve nájdu cestu do vášho hotela. Budovanie vzťahu a posilňovanie lojality je dnes dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Vybudujte si v ťažkých časoch bližší vzťah k svojim zákazníkom adresnou a užitočnou komunikáciou.

Ako sa zmení cestovanie a cestovné návyky?

Na to je teraz asi ťažké odpovedať, ale môžu nastať 2 scenáre. Prvý scenár predpokladá, že po skončení krízy spôsobenej koronavírusom ľudia budú mať obavu cestovať ďalej ako za hranice Slovenska a Česka. To bude nahrávať do karát našim hoteliérom, ktorí by mohli zvýšením záujmom zo strany cestovateľov aspoň trochu vykompenzovať straty z obdobia, keď boli hotely zatvorené.

Druhý scenár by mohol byť taký, že ľudia po dlhom období „izolácie“ vo vlastných domácnostiach budú pociťovať potrebu niekam „vypadnúť“ a výrazne stúpne záujem o dovolenky v zahraničí. Pravdepodobne destinácie ako napr. Taliansko, Španielsko, ktoré sú krízou koronavírusom najviac poznačené, ľudia budú mať v podvedomí obavu do týchto krajín cestovať.

Ak potrebujete pomoc, pomôžeme vášmu hotelu v tomto ťažkom období komunikovať a následne naštartovať váš biznis.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Chcete dostávať rady a tipy ako zlepšiť marketing, zvýšiť priame rezervácie a zabezpečiť si lojálnych klientov? Prihláste sa na odber nášho newslettra