Erdo blog

Jedno miesto - množstvo informácií. Aktuálne novinky, postrehy, nápady od nás i zo sveta, tipy a skúsenosti.

Nebojte sa platenej reklamy na Facebooku

Kategórie: Sociálne média
0 komentárov

Platená reklama na Facebooku nie je váš nepriateľ, nemusíte sa jej báť. Naopak! Môže vám pomôcť v budovaní mena, šíriť povedomie o vašom hoteli, budovať si fanúšikovskú základňu a predávať vaše služby.
To, ako spravovať sociálne média vášho hotela, sme rozoberali už v inom blogu. Ale prečo do komunikácie začleniť aj platenú reklamu, to si vysvetlíme teraz. Áno, je pravda, že Facebook na nej zarába, ale aj tu platí niečo za niečo. To, ako sa vám Facebook odplatí uvidíte na výsledkoch.

Veľa hotelierov si myslí, že sociálne média sú len akýmsi doplnkovým marketingovým kanálom. No v skutočnosti je to tak, že ak sa mu venujete tak ako máte, pravidelne so svojimi fanúšikmi komunikujete a vytvárate kvalitný obsah, úspech nenechá na seba dlho čakať. Pod kvalitným obsahom myslíme vizuálne a textovo príťažlivý, pre fanúšikov zábavný, nenútený a oddychový.

Preto ak sa domnievate, že keď pridáte dva príspevky za mesiac, prinesie vám to hory-doly, na úspech môžete rovno zabudnúť. Tu vám radšej poradíme, aby ste s tým nestrácali čas a venovali sa radšej niečomu inému. Kto má ale záujem dozvedieť sa ako z Facebooku vyťažiť viac a nebojí sa aj investície, nech sa dobre začíta.

Hneď na začiatku by sme chceli zdôrazniť, že organický, teda prirodzený dosah príspevkov stále klesá. Je to preto, lebo Facebook veľmi selektuje, čo komu zobrazí. Preto ak chcete, aby bol dosah vyšší, platená reklama je na to ako stvorená. V súčasnosti až 96 % marketérov potvrdí, že investícia, ktorú dali do reklamy na Facebooku sa im aj vrátila. A to nie je také zanedbateľné číslo, však? Reklamu predsa necielite len tak hocikomu, ale viete si presne určiť komu sa zobrazí. Takže vašim rozpočtom nemrháte, ale rozumne ho využijete. Môžete si zvoliť aké mestá alebo kraje oslovíte, či mužov alebo ženy, alebo obe pohlavia, taktiež si zvolíte vekovú kategóriu.

Okrem toho si publikum viete zúžiť podľa záujmov, teda či sa človek zaujíma napríklad o šport, prírodu, relax alebo o niečo úplne iné. A to nie je všetko. Tých kategórii je omnoho viac. Viete ovplyvniť, či má byť reklama zobrazená ľuďom, ktorí sú s vašou stránkou nejako prepojení, napríklad, že sú to priatelia vašich fanúšikov. Tiež dokážete nejakú kategóriu ľudí úplne vylúčiť.

Predstavte si, že máte v ponuke fitness pobyt pre ženy. V tomto prípade necháte grafika vytvoriť nejaký pútavý banner a s veľkými očakávaniami ho zavesíte na svoju fanpage. No po nejakom čase zistíte, že dosah tohto príspevku je dosť chabý a záujem zo strany vašich fanúšikov tiež nie je žiadna veľká sláva. Pri tom počet vašich fanúšikov, nemusí byť až tak malý.

Ale uvedomte si toto. Polovica vašich fanúšikov sú muži, čiže záujem z ich strany bude len ťažko a z tej druhej polovice žien je len malá hŕstka tých, ktoré o takýto typ pobytu môžu javiť záujem. Tie ženy, ktorým by sa pobyt mohol páčiť, možno ani netušia, že existujete, nie ešte to, že nejaký fitness pobyt máte v ponuke. Ak by ste sa ale rozhodli podporiť tento príspevok reklamou, napríklad len sumou 25 €, dosah by sa kľudne mohol zmeniť z 1000 videní na 15 000 videní. Pekný rozdiel, nie? Zvolíte si presné parametre cieľovej skupiny. V tomto prípade by ste cielili len na ženy z rôznych miest, vo veku približne od 25 až 50 rokov, ktorých záujmy sú fitness, cvičenie alebo jedlo. Lebo tie čo radi jedia, sa budú pravdepodobne chcieť udržať vo forme. Takto oslovíte presne tú skupinu ľudí, ktorá by mohla mať o vašu službu záujem. Za takpovediac smiešnu sumu, môžete dosiahnuť oveľa lepšie výsledky. A čo je úplne super? Tento typ reklamy je dokonca finančne oveľa menej nákladný ako iné online marketingové kanály. To znamená cielite rozumne, na toho koho potrebujete a za výhodnú sumu.

Možno to teraz celé vyznelo, ako keby sme boli nejakí predajcovia platení Facebookom. Ale nie je to tak. Chceme vám len v dobrom priblížiť, prečo by ste mali zvážiť, či predsa len tá reklama na Facebooku nemá význam. Nehovoríme, že máte teraz propagovať každý jeden príspevok, to určite nie. Ale tam, kde by vám reklama mohla pomôcť, by sme byť vami ani neváhali.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Chcete dostávať rady a tipy ako zlepšiť marketing, zvýšiť priame rezervácie a zabezpečiť si lojálnych klientov? Prihláste sa na odber nášho newslettra