Prečo je rozprávanie príbehu (storytelling) také dôležité?

Rozprávanie príbehu je vynikajúcim spôsobom, ako upútať a prilákať zákazníkov, aby skutočne pochopili a následne kupovali vašu značku. Súčasne sa jedná o účinnú kreatívnu metódu, ako sprostredkovať informácie tým, ktorí nikdy predtým o vašej značke nepočuli. Štatistiky ukazujú, že vysoké percento zákazníkov sa zaujíma práve o značky, ktoré majú svoj príbeh a v jeho duchu sa nesú i reklamné kampane.
Príbeh
Dôležité je najskôr si vymyslieť svoj vlastný príbeh. Napíšte svoje rozprávanie z pohľadu konkrétnej osoby a sústreďte sa na to, aby mal pre ňu čo najväčšiu vypovedateľnú hodnotu. Touto osobou môže byť ktokoľvek od generálneho riaditeľa vašej spoločnosti alebo jednoducho osoba, ktorá bude tento príbeh čítať. Ak to zrealizujete týmto spôsobom, čitateľ bude empatickejší a to pridá vašej myšlienke na autentickosti.
Zo skúseností vieme, že profesionálne navrhnutie, otextovanie a zrealizovanie vašej webovej stránky s príbehom dokáže nielen sprostredkovať informácie o vašom hoteli, ale výrazne pozitívne ovplyvniť zvýšenie priamych rezervácií. Pri tvorbe konkrétneho príbehu je potrebné spolupracovať i s tímom zamestnancov klienta, ktorých predstava o príbehu je rovnako dôležitá. Cieľom tohto prístupu je potenciálnym hosťom pred ich príchodom priblížiť, ako funguje život hotela, spoznať jeho zamestnancov a pocítiť, aké dôležitá je pre nich spokojnosť klientov.
Napojenie na emócie
Napojenie čitateľa na príbeh docielite pridaním emotívneho obsahu do príbehu. Ak si sám seba dokáže predstaviť v scenári vášho príbehu, vaša ponuka ho s istotou zaujme viac a stane sa pre neho zapamätateľnejšou. A pridanie nostalgie alebo nálady do vášho príbehu je vždy skvelý nápad, pretože čitatelia si s ním spájajú svoj vlastný príbeh. Každý príbeh má svoj začiatok a koniec, čo môže byť napríklad obsahom celej digitálnej resp. tlačenej brožúry.
Upevnenie vašej značky
Samozrejmosťou je, že príbeh vášho hotela by mal vždy odrážať a zdôrazniť základné hodnoty vašej značky, ktoré je potrebné zdôrazniť a stavať na nich. Klienti budú presvedčení, že ponúkate kvalitný produkt a s tým spojené kvalitné služby.
A čo by malo byť výsledkom?
Dobrý príbeh by sa mal postarať o viac hostí. Ak dokážete úspešne podnietiť ľudí, aby sa stotožnili s vašou značkou, pritiahnete viac klientov do svojho hotela a tým zvýšite svoje zisky. Čo v podstate znamená, že ak potenciálni hostia uveria vašej značke a následne i vašim ponukám, nebudú sa obávať do vás investovať.