Prečo potrebujete booking engine?

Výhody OTAs (online travel agencies) sú všetkým asi dobre jasné. OTAs sú schopné osloviť veľké množstvo cestujúcich na platformách ako je Booking, Expedia atď. a sú neoceniteľné pre hotely, ktoré chcú zvýšiť svoje rezervácie. Na druhej strane je potrebné si uvedomiť, že váš hotel musí uhradiť províziu týmto platformám.
Takisto nevhodná optimalizácia vášho profilu na OTAs môže ovplyvniť vyhľadateľnosť vášho hotela. To sú dôvody, prečo musíte zvýšiť svoje zameranie na zabezpečenie priamych rezervácií prostredníctvom vlastnej webovej stránky hotela. Booking engine (online rezervačný systém) sa integruje s vašimi webovými stránkami, PMS (Property Management System) a channel managerom. Mnoho cestovateľov si radšej priamo rezervuje hotel, pretože si môžu rezervovať obľúbenú izbu, rezervovať doplnkové služby, zadať špeciálne požiadavky a za to všetko aj zaplatiť na jednom a bezpečnom mieste.
Neustálym rastom sily sociálnych médií a dát potrebujete rezervačný systém, ktorý umožňuje rezervácie aj priamo z vašej stránky na Facebooku. Ak chcete byť príťažlivý aj pre medzinárodnú klientelu, potrebujete online rezerváciu, ktorá je nastavená pre zahraničné meny a je viacjazyčná.
Kľúčové vlastnosti a požiadavky na booking engine:
1) Úplná integrácia s ostatnými systémami
Najdôležitejšia je integrácia s vašou webovou stránkou. Váš rezervačný systém a webová stránka musia spolupracovať, aby ste vytvorili bezproblémové a estetické zážitky pre hostí. Rezervačný systém musí byť v neustálej obojsmernej komunikácii s vašimi webovými stránkami. Život vám tiež uľahčí, ak sa váš rezervačný systém integruje s nasledujúcimi systémami:
- PMS (Property Management System)
- CMS (Content Management System)
- Platobná brána
- Channel manager


Tieto prepojenia vám pomôžu okamžite aktualizovať svoje ceny, dostupnosť a špeciálne ponuky. Integrácia je jedným z najdôležitejších faktorov pre váš hotel, pokiaľ ide o úsporu času a konsolidáciu množstva ručnej administrátorskej práce, ktorú musíte urobiť. Platobná brána vám uľahčí platby v reálnom čase na váš bankový účet.
2) Prispôsobenie a personalizácia na zlepšenie lojálnosti hostí
Nastavenie vášho booking engine by malo byť rýchle, jednoduché a prispôsobiteľné tak, aby vyhovovalo vašej hotelovej značke vrátane fotogalérie a vizuálnej identite. Týmto spôsobom dostanú vaši hostia zážitky prostredníctvom každej interakcie, ktorú majú s hotelom. Je tiež dôležité zabezpečiť, aby bol váš rezervačný systém integrovaný do služby Google Mapy (poznámka: od júna 2018 Google uplatňuje nový cenový model pre používanie Google Map). Chcete predsa, aby cestujúci vždy ľahko našli cestu do vášho a z vášho hotela.
Odporúčanie:
Odosielanie e-mailovej komunikácie prostredníctvom rezervačného systému je užitočnou funkcionalitou. Pred príchodom hosťa môžete poslať e-mail s podrobnými informáciami napr. vybavenie hotela, možnosti trávenia voľného času v hoteli, odporučiť ďalšie doplnkové služby, aby si hostia mohli lepšie vychutnať svoj pobyt.
3) Komplexné zhromažďovanie dát potrebných pre analýzu rezervácií
Nielenže booking engine je cenným nástrojom na zvýšenie priamych rezervácií, ale môže poskytnúť aj podrobné údaje, aby ste mohli vytvoriť lepšiu stratégiu na zvýšenie priamych rezervácií. S dobrým online rezervačným systémom budete mať prístup k údajom ako je napr.:
- počet rezervácií prostredníctvom počítača, mobilných zariadení
- priemerná dĺžka pobytu
- ktoré produkty generujú najvyššie tržby
- atď.


4) Náklady súvisiace s booking engine
Zvyčajne existujú dva typy modelov tvorby cien, ktoré súvisia s booking engine – je to paušálny mesačný poplatok alebo percentuálny poplatok z objemu priamych rezervácií. Ďalej niektorí poskytovatelia online rezervačných systémov pri paušálnom mesačnom poplatku poskytujú pri ročnej platbe vopred zľavu vo výške 1 až 2 mesačných poplatkov. Úvodné nastavenia systému a školenie si budú poskytovatelia technológií účtovať ako jednorazové poplatky.
Chcete znížiť závislosť na distribučných kanáloch, zvýšiť počet priamych rezervácií a tak ušetriť na províziách pre distribučné kanály?
Ak potrebujete poradiť, ktorý booking engine je pre váš hotel najvýhodnejší, neváhajte sa na nás obrátiť.