Blog

Jedno miesto - množstvo informácií. Aktuálne novinky, postrehy, nápady od nás i zo sveta, tipy a skúsenosti

Sociálne média tu nie sú len na zábavu – I. časť

Kategórie: Sociálne média
0 komentárov

Sociálne média sa stali súčasťou bežného života každého z nás. Tak prečo to nevyužiť aj v oblasti HoReCa? V dnešnej dobe má ešte prevažná väčšina hotelierov v tomto smere rezervy, čo je určite na škodu. Ak by ale otvorili oči, môžu šikovne nastavenou komunikáciou ľahko tromfnúť svoju konkurenciu, budovať si meno a tiež úspešne uskutočňovať predajné aktivity.

To, že sa sociálne média v súčasnosti tešia veľkej obľube je vám určite známe, ale viete, že to môžete využiť vo svoj prospech? Neviete ako? V tomto prvom článku vám to prezradíme.

Momentálne je na Slovensku registrovaných na asi najpopulárnejšej sieti Facebook vyše 2,5 milióna užívateľov, z toho asi 2/3 sa prihlasuje na sieť denne. Pekné číslo však. Tak prečo stále väčšina hotelierov tento fakt opomína? Nie je naozaj škoda vyhýbať sa sociálnym médiám ako čert kríža? Je pravda, že zaujať vašu cieľovú skupinu nebude možno zo začiatku také ľahké. No povedzme si úprimne, bez práce nie sú ani koláče. V HoReCa segmente patrí k najvhodnejším sieťam, na ktorých môžete uspieť práve Facebook a po ňom Instagram.

Prečo sociálne média? My hovoríme prečo nie!

Nie je nič lepšie ako zastihnúť ľudí práve tu, kde oddychujú a preto sú aj náchylnejší lepšie vnímať reklamný obsah. Bol by preto hriech nevyužiť to. Ako zistíte, že ich spravujete dobre? Jednoducho. Ak sa u vás bavia, niečo sa naučia a dokonca vaše príspevky sami šíria zdieľaním. Ale ako to robiť presne takto, aby to fungovalo?

Spravovať siete neznamená len založiť si svoju facebookovú stránku a dať len raz za čas príspevok s peknou fotkou. To vám žiadne hory-doly neprinesie. Je to asi najväčší omyl skoro všetkých klientov. Môže sa stať, že nesprávnymi príspevkami, zlým cielením, časovaním a celkovo nevhodným štýlom komunikácie nedosiahnete to, čo by ste očakávali. O príspevky nebude záujem, žiadne lajky, ani komentáre a o zdieľaní nemožno ani hovoriť. Vás to postupne prestane baviť a vaše stránky budú vyzerať, že z nich nadobro odišiel život. A to vy určite nechcete. Urobte to inak. Ak sa to chcete naučiť, zahoďte ružové okuliare a nahliadnite s nami „za oponu“.

Bez cieľa nie je ani cesta

Hneď na začiatku si zadefinujte svoj cieľ. Vy ako hotelieri, určite budete chcieť získať nových zákazníkov a udržiavať vzťahy s tými súčasnými, čo je pre vás aj jednoduchšie aj lacnejšie. Chcete si vybudovať základňu fanúšikov, ktorá bude pre vás relevantná. Sú vám zbytočné tisícky a tisícky fanúšikov, ktorí sa u vás aj tak nikdy neubytujú alebo nenajedia. Preto je lepšie sústrediť sa na tých, z ktorých máte reálne aj finančný prospech.
Ak ešte rozmýšľate nad tým, či sa do sociálnych médií pustiť, určite už dlho neváhajte. Nielenže môžete ovplyvniť mienku o vás, viete obrátiť svojich fanúšikov na platiacich klientov, získať viac rezervácii a verných klientov. V ďalšom vydaní vám povieme, ako dôležitý je imidž, aký typ obsahu by ste mali uverejňovať a či využívať aj Instagram.

Článok bol uverejnený v magazíne HORECA máj – jún 2017.

Autor: Mgr. Michaela Turianová, Špecialista sociálnych médií pre HORECA

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Chcete dostávať rady a tipy ako zlepšiť marketing, zvýšiť priame rezervácie a zabezpečiť si lojálnych klientov? Prihláste sa na odber nášho newslettra