Blog

Jedno miesto - množstvo informácií. Aktuálne novinky, postrehy, nápady od nás i zo sveta, tipy a skúsenosti

Sociálne média tu nie sú len na zábavu – II. časť

Kategórie: Sociálne média
0 komentárov

V prvej časti článku sme sa venovali téme, prečo by sa sociálne siete mali stať súčasťou stratégie každého hotela a prečo pomôžu budovať meno a tiež úspešne uskutočňovať predajné aktivity.

Imidž je nanič? Určite nie!

Práve imidž je to, ako vás vnímajú vaši zákazníci. Je to to, čím sa odlišujete od svojej konkurencie a vďaka nemu si získavate srdcia vašich zákazníkov. Celé to chce ale vlastný štýl. Inak bude predsa komunikovať ranč v štýle Divokého Západu pre rodiny s deťmi, inak penzión pre business klientelu. Preto si hneď odpovedzte na otázky, kto ste, čo ponúkate, komu, čo sú vaše silné a slabé stránky. To všetko musíte zohľadniť v štýle komunikácie. Budete komunikovať skôr uvoľnene priateľsky alebo radšej oficiálnejšie? Zvolíte tykanie alebo vykanie? Vaši fanúšikovia si na to zvyknú a lepšie vás rozoznajú.

No nezabúdajte na ľudskosť. Nikoho nezaujímajú prehnane odborné termíny. Sociálne média preto určite nie sú miesto, kde si môžete precvičovať zložité súvetia a chváliť sa, koľko cudzích slov poznáte. Dajte im najavo, že na jednej strane ste odborníci, no slovné prešmyčky, trefné prirovnania a hravosť v jazyku dokážu v ľuďoch vzbudiť záujem. Takže zabávajte, rozosmejte a hlavne nenuďte!

Štýl máme, obsah už nejak polepíme?

Veru nepolepíme. Veď obsah je to, čo robí vašu stránku živou. Bez kvalitného a kreatívneho obsahu to môžete rovno „zabaliť“. A myslíme to vážne. Ak nemáte čas alebo dosť nápadov na zaujímavé príspevky, nemá to zmysel. Preto otvorte kreativite dvere a vytvárajte obsah, nad ktorým si aj vy sami poviete, že ste to dobre vymysleli. Nemyslíme tým, že máte vymyslieť niečo, čo tu ešte nebolo. Kľudne sa inšpirujte u konkurencie, zbierajte nápady, sledujte čo platí na vašich fanúšikov.

Dnes sú najobľúbenejším formátom videá, klasické alebo nové 360°. Prineste ľuďom návod, niečo nové ich naučte, no nezabudnite na emócie. Napríklad ako sa dá kreatívne ustlať posteľ, ako uvariť dobré jedlo, ktoré u vás pripravujete alebo ako sa u vás môžu adrenalínovo previesť na štvorkolkách. Ďalším efektívnym formátom sú fotografie. Mali by vyvolávať emócie, približovať super benefit, dobrú náladu. Veľmi úspešné sú fotky s ľuďmi v autentickom prostredí. A ak viete vyrozprávať príbeh spojený s fotkou, ešte lepšie. Suché, nič nehovoriace fotky nikoho nezaujímajú. Vhodné je do príspevkov pridať hádanku, otázky a zapájať fanúšikov do konverzácie. Veď o tom sú sociálne média, o priamej interakcii s nimi. Pýtajte sa ich, čo sa im páči, nepáči. Robte súťaže a odmeňujte ľudí, aj to je spôsob ako získať nových fanúšikov.

Nesnažte sa im stále niečo podsúvať pod nos a predávať. Samozrejme aj na to sú sociálne média vhodné, ale musíte to robiť tak, aby ste ich neotravovali. Obsah môžete doplniť aj tak, že budete zdieľať zaujímavé články z vašej oblasti alebo videá, ktoré by sa vám hodili. Vytvárajte si udalosti, ponuky alebo aj ďalšie kreatívne formáty, ako sú carousel či instant experience. Tiež je populárne ukázať vaše zákulisie, teda to, čo bežne ľudia nevidia.

A čo taký Instagram?

Instagram je špecifická sieť, ktorá si vyžaduje kvalitný obrazový obsah. Je to sieť, na ktorej užívatelia vyhľadávajú pekné fotky, z ktorých cítiť emócie. Preto ak nedokážete zabezpečiť, dostatok kvalitných a pekných fotiek, komunikácia na Instagrame, vám nebude fungovať. Musíte myslieť na to, že najväčšiu časť fanúšikov na sociálnej sieti Instagram tvoria mladí ľudia do 35 rokov. A ako je dnešným trendom, všetci radi fotia ako takí čínski turisti a zdieľajú všetko čo vyzerá vizuálne príťažlivo. Teda pekné cappuccino, zaujímavý interiér hotelovej izby alebo netradične naservírované jedlo. Tým pádom môžete do vytvárania obsahu zapojiť aj vašich fanúšikov. Napríklad tak, že si vytvoríte unikátny hashtag, ktorý ľudia k fotkám pridávajú, vy si následne pozriete tie najkrajšie príspevky a tie môžete uverejniť na vašom profile.

Článok bol uverejnený v magazíne HORECA júl – august 2017.

Autor: Mgr. Michaela Turianová, Špecialista sociálnych médií pre HORECA

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Chcete dostávať rady a tipy ako zlepšiť marketing, zvýšiť priame rezervácie a zabezpečiť si lojálnych klientov? Prihláste sa na odber nášho newslettra