erdo blog

Spoločnosť Booking.com zavádza svojich zákazníkov

Kategórie: Priame rezervácie
0 komentárov

Spoločnosť Booking.com naďalej uvádza svojich zákazníkov do omylu, napriek tvrdým zásahom regulačných orgánov, tvrdí nová správa.

Úrad pre hospodársku súťaž a trhy (The Competition and Markets Authority) tento rok rozhodol, že online rezervačné stránky musia preveriť spôsob, akým zaraďujú a zobrazujú voľné izby v súvislosti s problémami s predajom pod tlakom.

Vyšetrovanie spoločnosťou Which? hovorí, že Booking.com stále uvádza nepravdivé údaje o popularite izieb. Spoločnosť Which? vykonala náhodné kontroly na šiestich popredných webových stránkach zameraných na online rezerváciu izby v hoteloch. Webové stránky museli do septembra 2019 zmeniť svoje postupy a ukončiť „zavádzajúci“ predaj.

Podľa údajov spotrebiteľov 5 z 10 tvrdení spoločnosti Booking.com „iba 1 izba na našom webe“ neposkytla presný obraz o dostupnosti izieb. Napr. v penzióne Banjo v Liverpoole sa zobrazila „Už len iba 1 izba“ v kategórii dvojlôžková izba. Ale keď sa spotrebiteľ preklikal tak zistil, že sa v penzióne nachádzajú štyri úplne rovnaké dvojlôžkové izby za rovnakú cenu 49 GBP.

Agentúra CMA, ktorá v októbri 2018 prvýkrát začala vyšetrovanie internetových stránok zameraných na online rezervácie, v júni zaslala niekoľkým online rezervačným portálom varovný list, v ktorom žiadala, aby preskúmali svoje postupy a aby sa ubezpečili, že sú spravodlivé a sú v súlade s právnymi predpismi na ochranu spotrebiteľa.

Online rezervácie

Spoločnosť Which? hovorí, že spotrebitelia sú stále nútení robiť rezervácie. „Našli sme jasné dôkazy o tom, že Booking.com ešte stále porušuje pravidlá týkajúce sa predajného tlaku, čo by mohlo viesť k tomu, že milióny spotrebiteľov sa ponáhľajú urobiť rezerváciu,“ uviedla.
Teraz musí poskytovať záruky, že nebude naďalej zavádzať spotrebiteľov s týmito bezohľadnými praktikami. V opačnom prípade bude musieť regulátor podniknúť rázne kroky.“

Hovorca spoločnosti Booking.com pre BBC povedal: „Neustále pracujeme na tom, aby sme cestujúcim prinášali transparentnosť, výber a hodnotu, neustále testujeme a zlepšujeme spôsob, akým prezentujeme naše služby online. Usilovne sme pracovali na plnení záväzkov dohodnutých s CMA a udržiavaní pokračujúcej spolupráce a dialógu s cieľom informovať o neustálom zlepšovaní spotrebiteľských skúseností.“

Čo hovoria spotrebitelia?
Mike Hursthouse pre BBC News povedal: „Pred rokom som chcel rezervovať izbu, aby som sa mohol ráno zúčastniť skorého stretnutia. Vybral som si vidiecku krčmu s piatimi alebo šiestimi izbami a použil som Booking.com. Počas tohto procesu som neustále dostával správy typu:„ Zostala iba jedna izba, „Vysoko žiadané,“ atď.
Keď som konečne dorazil do krčmy, povedal som majiteľovi, že som si rezervoval izbu. Povedal: „Musíte byť pán Hursthouse“. „Ako ste vedeli moje meno?“ opýtal som sa. „Vy ste jediný človek, ktorý si rezervoval izbu na dnešný deň“, odpovedal.

Aj obľúbené škrtanie cien – jedna vyššia a pod ňou nižšia môže byť na stránke len vtedy, ak ide naozaj o zníženie ceny, nie o porovnávanie cien v rozličných termínoch. Ak Booking.com uvádza, že ubytovanie je vypredané, musí byť jasne uvedené, aký je skutočný stav, či sa dá ubytovanie ešte objednať napríklad priamo cez webovú stránku hotela. Booking.com sa zaviazal, že všetky tieto opatrenia zavedie do praxe najneskôr do polovice júla 2020.

Zdroj: BBC News

Prilákajte návštevníkov vašej webovej stránky výhodami pri priamej rezervácii

Keď už navštívili zákazníci vašu webovú stránku, poskytnite im čo najviac presvedčivých dôvodov, aby sa rozhodli pre priamu rezerváciu. Uistite ich, že priamou rezerváciou získajú viac výhod a jasne uveďte všetky, na ktoré budú mať nárok.

Výhody priamej rezervácie môžete na webovej stránke zobraziť pomocou Price check widgetu, ktorý vám pomôže zvýšiť počet priamych rezervácií na vašich webových stránkach až do 40 %! Umožnite zákazníkom porovnať online ceny pomocou jednoduchej a účinnej aplikácie, aby nemali dôvod opustiť vaše webové stránky a dokončili svoju rezerváciu. Klienti si budú istí, že ponúkate tú najlepšiu dostupnú cenu. Kontrola ceny ich privedie k realizácii rezervácie na vašom webe.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Chcete dostávať rady a tipy ako zlepšiť marketing, zvýšiť priame rezervácie a zabezpečiť si lojálnych klientov? Prihláste sa na odber nášho newslettra