Erdo blog

Jedno miesto - množstvo informácií. Aktuálne novinky, postrehy, nápady od nás i zo sveta, tipy a skúsenosti.

8 marketingových nástrojov pre hoteliérov

Kategórie: Web, Branding, Sociálne média, SEO
0 komentárov

V dnešnom veľmi tvrdom prostredí hotely neustále spolu súperia o prilákanie čo najväčšieho počtu klientov. To znamená, že hotelieri hľadajú najlepšie a najviac inovatívne marketingové nástroje na pritiahnutie ich cieľového publika. Aby bolo možné úspešne osloviť zákazníkov, musíte použiť kombináciu oboch online a offline marketingových nástrojov. S ohľadom na túto skutočnosť tu je osem najobľúbenejších marketingových nástrojov:

1. Cieľová skupina

Musíte mať naozaj jasno v tom, aká je vaša cieľová skupina a odkiaľ sa o vás dozvie, resp. získa informácie. Koniec koncov, ako sa inak ku nej dostanete? Je viacero jednoduchých spôsobov, napr. počas check-in sa spýtajte hostí, aké noviny alebo časopisy čítajú, aké sociálne médiá používajú.

Dôležité a potrebné je tiež vedieť, ako môžete byť so svojou cieľovou skupinou online. Analyzujte štatistiky z vašich webových stránok. Zistite, ako dlho trávia hostia čas na vašich webových stránkach, na čo klikajú a ako sa dostali na váš web. Hľadajú niečo špeciálne alebo sa dostali na web náhodne?

2. Branding

Branding je tak často prehliadaný ako marketingový nástroj. Majitelia hotela vidia len logo a nič viac. Ale je to oveľa viac. Je to vaša identita. Branding na vašich webových stránkach a ďalších online kanáloch by mal byť konzistentný. To má zásadný význam ak chcete, aby ľudia rozpoznali váš hotel. A samozrejme chcete byť v ich mysliach čo najviac, pred, po a počas ich pobytu. Uvedomte si, že váš personál musí tiež odzrkadľovať vašu značku rovnako ako všetko ostatné a tak vytvoriť jedinečný „brandový“ príbeh, ktorému porozumejú a budú komunikovať so svojimi hosťami.

3. Webové stránky

Jedným z prvých miest potenciálnych hosti, ktorí sa o vás dozvedeli sú vaše webové stránky. Vaše webové stránky musia vzbudzovať ten správny dojem a emóciu. Je to predajný nástroj číslo 1!
Akonáhle zákazník príde na vaše webové stránky, zostane na úvodnej stránke len po dobu niekoľkých sekúnd. Je preto potrebné zaujať potenciálneho zákazníka čo najviac práve v týchto niekoľkých sekundách.
Po prvé, je potrebné otestovať rýchlosť webovej stránky. Podľa najnovších výskumov užívatelia strácajú záujem pri načítaní stránky dlhšej ako 2,5 sekundy. To nie je príliš dlhá doba, aby ste zachytili pozornosť svojich potenciálnych zákazníkov. Vaša úvodná webová stránka má nielen dobre vyzerať a dobre sa čítať, ale tiež má mať jednoduchú a intuitívnu navigáciu. Veľmi dôležité sú ľahko dostupné funkcie online rezervácie.
Pozitívne recenzie vždy dobre fungujú, dodávajú dôveryhodnosť. Takže ak máte v hoteli ubytovanú nejakú známu osobnosť alebo VIP, pekne ju požiadajte, či by mohla o vašom hoteli napísať pozitívnu recenziu. Samozrejmé vhodné je vopred prezistiť, či naozaj bola spokojná so všetkými službami.

4. SEO

Potom, čo sú vaše webové stránky pripravené, potrebujete, aby ich ľudia našli. Veľmi dôležitá je analýza kľúčových slov a na základe tejto analýzy napísané emotívne texty so SEO valídnym obsahom. Akonáhle budete mať vaše kľúčové slová, uistite sa, že sú v textoch a v obsahu na webe použité prirodzeným spôsobom.
Začať s vlastným blogovaním v pravidelných intervaloch (opäť vrátane vašich kľúčových slov) je kľúčom k vytváraniu vašej SEO práce. Porozprávajte sa s ostatnými blogermi, aby mohli zdieľať alebo dostať link na vaše články na ich web stránky. Ak môžete dostať link na váš hotel na ďalšie kvalitné stránky (ktoré sú rešpektované Googlom), môže to byť veľmi prospešné pre vaše SEO.

5. Mobily

Mobilné zariadenia sú veľmi dôležité pre váš marketing. Vaše webové stránky musia byť responzívne, teda prispôsobené na každé zariadenie. Ak si neželáte, aby ľudia mohli ľahko rezervovať izby z mobilného zariadenia, budete strácať hostí. Takže sa uistite, že vaša rezervácia funguje rovnako dobre na mobilných telefónoch, notebookoch a tabletoch, ako na počítači.

6. PR

Novinári budú mať záujem hovoriť o vašom hoteli, ak je to v záujme ich čitateľov a poslucháčov. Tak urobte a vymyslite niečo nové a zaujímavé. Mať novinárov na svojej strane môže byť veľmi silný aspekt. Ak usporiadavate alebo hostíte zaujímavú akciu, pozvite novinárov. Vybudujte si vzťah s miestnou tlačou, pozvite ich na večeru, aby vyskúšali nové sezónne menu, stretli šéfkuchára a prípadne ďalších kľúčových členov vášho tímu.

7. Sociálne médiá

Ste na sociálnych médiách? Ak nie, mali by ste byť, pretože vaša cieľová skupina je! Ale buďte chytrí s tým, ako tam budete tráviť svoj čas. Nebuďte príliš „sales“ orientovaní, ale rozmýšľajte obchodne. Takže, keď má konverzácia cez sociálne médiá priviesť ľudí späť na vaše stránky, získavajte napr. ich e-maily, aby ich mohli vaši manažéri neskôr používať na rôzne účely.

8. Video

Video je veľmi silné médium. Video je ideálnou voľbou ako prezentovať váš hotel alebo penzión.  Robte niečo iné, nerobte len nudné promo video. Všetko, čo robíte je o budovaní klientskej základne. Získavať e-maily, vytvárať databázu a potom komunikovať. E-mail marketing má obrovskú úlohu ako udržať kontakt s ľuďmi a informovať ich o aktualizovaných najnovších ponukách a ďalších novinkách.

Vždy zvážte, akí sú vaši potenciálni aj existujúci zákazníci, čo hľadajú, ako rozmýšľajú, robia a cítia vašu značku. Ak upútate pozornosť zákazníkov a nadviažete s nimi spojenie, potom musíte zabezpečiť, aby ich skúsenosti s vami boli čo najlepšie. Myslite na inovatívne spôsoby, ako prinútiť zákazníkov, aby vám zostali verní čo najdlhšie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Chcete dostávať rady a tipy ako zlepšiť marketing, zvýšiť priame rezervácie a zabezpečiť si lojálnych klientov? Prihláste sa na odber nášho newslettra